W związku z tym, że będzie to prawdopodobnie główna zabawa w kampanii, trzeba się zająć rozwojem naszych bohaterów. To co zostało zaproponowane:
1. Po otrzymaniu kolejnego poziomu, gracz wybiera 6 z 8 możliwych kategorii (żeby miał jakieś możliwości): WOLA, CZARY, WALKA, ŻYCIE, STRZELANIE, DOWODZENIE, AURY i RUCH (zawsze możemy je zmienić, to tylko Dawida propozycje). Każda z kategorii to 6 możliwych opcji rozwoju po za czarami gdzie jest ich 20.
Jest bodajże 21 czarów w podręczniku do Hobbita. Jaki z nich wyrzucamy?
2. Moja propozycja. Do kolejnego poziomu postaci potrzebna będzie pewna ilość punktów uzyskiwanych z kilku rzeczy:
a)WOJOWNICZY BOHATEROWIE, będą dostawać punkty za zabite jednostki i bohaterów. Sposób liczenia byłby prosty - za zabicie jednostki o łącznym koszcie puntkowym 5 punktów, mój bohater dostaje tyle samo punktów expa. W przypadku bohaterów jest ona dzielona przez dwa, tzn. za goblina z tarczą (5pkt) dostanę 5 expa, a za Eorla (90pkt) 45 expa. Czyli im mocniejsze jednostki tym więcej punktów, im więcej ekwipunku - więcej expa. Dzielenie będzie obejmowało jedynie bohaterów, monstra liczymy jako jednostki bo są cholernie trudne do ubicia.
b)MAGOWIE, mają jedno, że jak powyżej a drugie za każdy udany czar dostaną tyle expa ile musieli minimalnie wyrzucić na kości aby czar się udał np. mam transfixa na 3+, rzuciłem pięć - czar wyszedł ale dostaje jedynie 3 expa. Również w przypadku takiej np. furii. Ratujemy swojego na 5+. W takim razie za każdego uratowanego żołnierza dostajemy 5 pkt.
3. Co do istotnego problemu - ilości expa dla danego bohatera również mam ideę. Mianowicie posegrgujemy ich w kategoriach kosztowych, np. od 0 do 50 pkt, od 51 do 100 itd. I na daną kategorię będzie przypadać dana ilość expa potrzebna do osiągnięcia kolejnego poziomu.
To tyle na razie, czekam na wasze opinie i pomysły